En himmelsk drog

I fas, det är vad jag befinner mig i nu. Tidgare inlägg har ej varit tidsengliga utan inlagda i efterhand, skrivna i förhand. Ord och meningar jag fått ur mig innan jag införskaffade mig denna blogg. Nu är första gången jag skriver live, så att säga.

Jag ska nu försöka blogga kontinuerligt, vilket är ett helt nytt fenomen för mig. En mindre dokumentation om mitt liv i presens, i form av skrift och förhoppningsvis foto. Ni som finner detta intressant, mycket varmt välkomna. Ni andra, trevlig läsning med Klick.

Idag är alltså idag, och nu är verkligen just nu. Onsdag den 24 februari, 20:54 min tid. Idag har varit en bra dag och aftonen följer i samma anda. Jag tackar de bästa föräldrar för oerhört uppskattad post. Ni känner mig utan och innan, en 200 gram marabou chockladkaka var mitt i prick. 200 gram nu fördelade i elva burmesiska samt en svensk nöjd mage.

Om jag påstod att jag inte reflekterade över att i hemlighet trycka i mig hela själv skulle jag definitivt ljuga. Det kändes dock verkligt kul att få möjlihet att bjuda på något från mitt hemland och för en gångs skull inte vara den som med stor tveksamhet smakar något nytt. Det var mycket uppskattat, vi tackar ödmjukast herr och fru wennberg!

Aftonen spenderas framför tv:n (vilket som till skillnad från hemma inte hör till vanligheterna), där jag i undervisningssyfte visar en spelfilm. Iron Jawed Angels. Veckans tema är kvinnors rättigheter och denna film handlar just om det och kvinnans kamp mot rösträtt. Fullträff.


Nu ska jag med ett öga fortsätta att se filmen samt utforma ett mindre prov angående den. Men framförallt ska jag försöka förnimma smaken av de två himmelska chockladbitarna jag för en stund sen så ömt tuggade. Det var en betydande skillnad mot ris.

Med värme
Linnéa


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0